Verschillen tussen mannen en vrouwen

De verschillen tussen mannen en vrouwen

Ruim 80 leden genoten van een humorvolle avond vol herkenning met;

Leon Pouls uit Stramproy die een voordracht hield met als thema

“De verschillen tussen mannen en vrouwen”.

Tekst: H. Hermans, Foto’s spreker: T. Geuns

Lezing door Leon Pouls, dd. 20-12-2016

De lezing van Léon Pouls ging over mensen. Léon houdt met actuele onderwerpen op een interactieve en humoristische manier mensen een spiegel voor.

Hij confronteerde het publiek op een speelse en luchtige manier met de manier waarop wij onze levens leiden. Dit levert opmerkelijke inzichten op met als insteek een stuk persoonlijke groei bij het publiek. Hij treffend het verschil tussen man en vrouw uit te beelden. Hij deed dit met plaatjes, tekeningen, foto`s en korte films.

Hij wist de leden gedurende ruim 2 uur van het begin tot het einde te boeien.

Hij begon zijn voordracht in de pre-historie. Toen is het verschil ontstaan dat we nu nog iedere dag zien. Vrouwen verzamelen en verzorgen en kunnen twee dingen tegelijk. Mannen jagen, beschermen en achtervolgen en hebben als gevolg daarvan een veel betere ruimtelijke orientatie. Mannen zijn niet slimmer als vrouwen maar gebruiken hun hersenen anders. Mannen durven meer risico te lopen en mannen zijn directer in de communicatie. Vrouwen zeggen nooit direct wat ze bedoelen maar redeneren naar een besluit toe. Ook drukker vrouwen zich veel emotioneler uit.

Zeer herkenbaar was dat vrouwen gemiddeld 6000 woorden per dag gebruiken tegen mannen 2000. Het telefoongesprek van een vrouw duurt 18 minuten tegen dat van een man 3 minuten.

“Verschillen tussen mannen en vrouwen, een geestige en posi

tieve avond met veel humor, attent en tactvol gebracht. Een zeer humorvolle avond met een serieuze ondertoon waar de gebruikte voorbeelden zeer herkenbaar waren. “

Eén gedachte over “ Verschillen tussen mannen en vrouwen