Optreden Santekraom

Na de jaarvergadering van 11 februari 2020 was is er een optreden van Santekraom.

De Groep Santekraom is een Nederweerter groep bestaande uit Toos en Jo Kessels en Jos Sieben. Ze verzorgen optredens voor een luisterend 55+ publiek. Hun liedjes, gedichten, anekdotes  en sketches  in het Nederweerter dialect werden door dia’s ondersteund. De groep is ontstaan uit de groep DrieJo & Co en later de Broeëdklabatters die zo’n 34 jaar op de bühne stonden bij de bonte avond van de Pinmaekers. Heel veel teksten zijn van Sjra Vossen die prachtige liedjes schreef over allerlei onderwerpen maar ook over Nederweert. Deze liedjes mogen niet verloren gaan! Ze worden vaak gevraagd voor verenigingen met een wat ouder publiek zoals KBO’s, Zonnebloem, LKV’s enz. De groep kijkt graag nog terug naar de “goede oude tijd” toen “geluk nog heel  gewoon was”! Voor de Heemkunde hadden ze een aangepast programma vastgesteld waarin Nederweert aan bod komt met o.a. liedjes van Harry Coumans (oud onderwijzer) en Bér Bijlmakers. Het was voor de leden zeer herkenbaar, zeker met de ondersteuning van  bijpassende dia`s.